Forum aktywniepozdrowie.pl

Pełna wersja: 21 mln kary za jogurty Activia i napoje DanActive
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Źródło: finanse.wp.pl z dnia 16.12.2010.

Firma Dannon zgodziła się w środę wypłacić 21 mln dol. tytułem odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive. Odszkodowanie jest elementem ugody pozasądowej zawartej z władzami stanowymi i federalnymi.
Reklamy firmy Dannon głosiły, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive podnosi odporność organizmu.
Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała w środę, że nie ma wystarczających danych naukowych na poparcie zawierających takie informacje tekstów promocyjnych, zamieszczanych na opakowaniach produktów oraz w ich reklamach.
Komisja podała, że zawarła ugodę z firmą Dannon. Podkreśliła też, że Dannonowi nie wolno było posługiwać się w celach promocyjnych informacjami, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA).
Prokuratorzy generalni z 39 stanów ogłosili w środę, że Dannon wypłaci 21 mln dol. odszkodowania w ramach ugody pozasądowej. Postępowanie 39 stanów przeciw Dannonowi, któremu przewodzili prokuratorzy z Oregonu (zachód) i Tennessee (środkowy wschód), doprowadziło do największej w historii ugody między producentem żywności a oskarżycielami reprezentującymi wiele stanów.
- Konsumenci chcą i mają prawdo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia - powiedział szef FTC Jon Leibowitz w oficjalnym oświadczeniu. "Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać, (gdy chodzi) o naukowe dane" użyte dla promocji produktu - dodał Leibowitz.
Niestety reklamy bardzo często wprowadzają nas w błąd, ale w Polsce jakoś nie słyszy się o karaniu producentów. Mnie najbardziej denerwują reklamy słodyczy i suplementów diety, szczególnie tych skierowanych do dzieci.
Od razu się uspokoiło w reklamach telewizyjnych Smile
Przydałoby się jeszcze kilka kar, aby reklamodawcy przestali robić z ludzi idiotów.
W Stanach się udało...ciekawe. A kto u nas ma wręczać takie kary? Chyba nie instytucje rządowe, te boją się własnego cienia, nie mówiąc już o potężnych korporacjach. Ciekawe czy coś takiego jak pozew zbiorowy przeszłoby w Polsce. Tylko najpierw musielibyśmy wiedzieć kto łamie "zasady gry". Ale niby skąd? skoro IJHARS nie może publikować nazw oszustów (tylko tak mogę nazwać takich producentów) Prawo im nie pozwala... Żałosne
Bo w Polsce mamy ochronę danych "łobuzów" i pełną jawność pokrzywdzonych. Np. Jan Kowalski, zamieszkały tu i tu, został napadnięty przez Stanisława S. Paranoja!
Ale to my wybieramy parlamentarzystów, którzy uchwalają durnowate prawo. Ryba psuje się od głowy - skoro już o spożywczych tematach mowa Smile Czas zmienić "głowę". Wprawdzie to portal a-polityczny, ale inaczej chyba się nie da.
Przekierowanie